+Get This!
Ta strona wykorzystuje cookies w celu świadczenia usług jak najlepszej jakości. Przeczytaj o polityce plików cookie. Zamknij lub Zamknij i nie pokazuj więcej
bhp i ppoż szkolenia, bhp katowice mysłowice śląsk bhp i ppoż szkolenia, bhp katowice mysłowice śląsk
bhp i ppoż szkolenia, bhp katowice mysłowice śląskO firmieSeparatorBHP i PPożSeparatorStojakiSeparatorSuszarkiHeader2
bhp i ppoż szkolenia, bhp katowice mysłowice śląsk

Naszą stronę odwiedziło już 2817607 osób.



Nowe wymogi dla pracowników służby BHP

27 czerwiec 2013

30 czerwca 2013 r. kończy się czas, jaki pracownicy służby bhp mieli na uzupełnienie kwalifikacji. Od 1 lipca br. pracownicy niespełniający wymogów kwalifikacyjnych mogą stracić pracę.

W 2004 r. istotnie podniesiono wymagania kwalifikacyjne dla pracowników służby bhp. Jednocześnie, pracownikom nieposiadającym stosownych kwalifikacji dano 8 lat na ich uzupełnienie. Wspomniany okres przejściowy kończy się 30 czerwca 2013 r.

Jeżeli pracownik służby bhp nie podniósł swoich kwalifikacji na czas, to ich brak może być powodem wypowiedzenia pracownikowi umowy o pracę.

Od 1 lipca 2013 r. pracownikami służby bhp mogą być tylko osoby spełniające następujące wymagania:

1. inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy,

2. starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca:

- zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub

wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia - podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

3. specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,

4. starszym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp,

5. głównym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5-letni staż pracy w służbie bhp.

Pracownik kierujący wieloosobową komórką organizacyjną powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne dla specjalisty do spraw bhp. Pracownik zatrudniony w jednoosobowej komórce powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne dla starszego inspektora ds. bhp.

Jeśli pracodawca powierza wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy, to muszą oni spełniać co najmniej wymagania określone dla specjalisty ds. bhp lub powinny to być osoby zatrudnione na stanowisku inspektora pracy w Państwowej Inspekcji Pracy przez okres co najmniej 5 lat.

Pracownik zatrudniony przy innej pracy, któremu pracodawca powierza wykonywanie zadań służby bhp powinien spełniać co najmniej wymagania dla inspektora ds. bhp.

www.ekspertbeck.pl

Utworzony o 12:37

BHP Szkolenia Okresowe Katowice Mysłowice Śląsk

BHP i PPOŻ, Ryzyko Zawodowe, Doradztwo BHP